Dag 8906.

Jag har nu druckit en flaska rött, spanskt om ni undrar.

Jag känner mig oroväckande tillfreds med tillvaron. Jag kan nu se varför folk resonerar som dom gör, jag kan finna mig i att inte ha råd med vissa räkningar. Jag kan se varför relationer inte fungerar eller varför vissa inte är ämnade för varandra.

Allt är så självklart!

Är de det när jag vaknar upp i min kingsize vattensäng om några timmar? Är allt självklart som nu eller är det en realistisk ångest som träffaren en likt en högerkrok mitt på underläppen (läs dag 8893)?

Kommer saker vara lika illa i morgon som dom var innan denna jävla flaska rött billigt vin?

Ska jag ta chansen och ta reda på det? Eller ska jag klippa en vinare var dag så länge jag lever (för jag förstår folk som gör det) eller ska jag acceptera? Är det värt att acceptera?

Jag förstår folk som dricker, ikväll förstår jag folk som dricker.

Imorgon kommer jag förbanna mig själv som drack hela flaskan och fortsätta förakta folk som tar till sprit för att fly.

In vino veritas!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0