Dag 9074.

Klockan är långt efter läggdax och jag sitter på ett tåg fullt inte bara av svettiga människor utan även av deras oborstade hundar (även min byracka är ombord). Tåget gjorde en storstilad Entré genom att vara 63 minuter försenat, denna försening försenades sedermera ytterligare 10 min pga. ett fyllo betedde sig illa på tåget (givetvis förgyllde han min tågresa genom att sitta bredvid mig) så nattpersonalen på Hotell Gripen kom och hämtade honom i linköping.

 

HAHAHA vilken underbar dialekt Snutarna som hämtade busen låg inne med.  Den skulle platsa i valfri SVT dokumentär i stil med ”Plötsligt i Vinslöv” eller ”Snickeriet”. Jag var tvungen att inleda en dialog med min hund för att inte brista ut i okontrollerbart skrattande vilket troligtvis skulle resultera i att även jag slutat min kväll bakom lås och bom.

 

Nu visar den lilla visaren efter midnatt och jag har ca en timme kvart till Stockholms Central, sen ytterligare 30 min hem. Och jag börjar så smått komma till insikt om att jag ska lämna lopplådan till förmån för arbete mindre än 3 timmar efter att jag förhoppningsvis landat i den.

 

Helgen har blivit längre än väntat.. pga. att jag ansökte om ledigt i fredags för att kunna ta mig till Båstad, det var mycket trevligt.. ledigheten utökades för att även innefatta måndagen då det visade sig omöjligt att med statens järnvägars hjälp ta sig från Skåne till Stockholm en söndag i slutet av juli.

 

Såhär mitt i resan har jag lite svårt att skratta åt det hela men vem vet, en vacker dag kommer jag kunna skratta åt detta, kanske redan i morgon.. Den som har en lever får se.

 

Jag börjar bli lite trött nu, men somnar jag nu så vaknar jag väl i ett tåggarage, och det är ett slut som varken jag eller Rolf skulle gilla särskilt mycket..

 

Tack och Förlåt.

 


Kommentarer
Postat av: Malin#1

Inte för att man slipper puckon men jag säger bara en sak SAS (eller möjligtvis kullaflyg). snabbt o enkelt o sällan några större förseningar =) roffe skulle gilla det oxå säkert/m

2009-07-29 @ 09:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0