Dag 9034.

Idag hände det.

Jag sitter på tåget på väg till Skåne, första gången jag åker hem sen jag flyttade hit. Givetvis var jag försenad till tåget och det var på väg till T-banan som det hände första gången, det hände igen på väg från T-banan till tåget, Folk är dumma i huvudet, massa ”Tokiga Bönder” (stockholmsuttryck om folk som gör saker som inte passar in i ”Storstads rytmen”) Det stod massa ”tokiga bönder” i vägen på helt förryckta ställen, mitt i trappor, direkt utanför dörrar, på fel sida i rulltrappan (fan!) . Så det är nu klart den mentala förvandlingen tog exakt 7 veckor. Jag har gått från att vara en ”tokig bonde” till en ”urbaniserad hjärtinfarktsaspirant”  det är skrämmande.

Jag har varit nykter i ca 3 veckor, nu stundar en högtid vars alkoholkonsumtion per capita överskrider WHOs siffror för årlig alkoholkonsumtion per capita (för länder utanför brännvinsbältet) med ca 237% . Så jag antar att min vita period far all världens väg likt en tonårings oskuld på midsommarnatten. Och skönt är väl det. Vem fan orkar var nykter i ett land som tillåter Religiösa friskolor (organiserat kvinnoförtryck nu i en skola nära dig).

Religion kan liknas med onani, det är inget man ska ägna sig åt på offentlig plats utan ensam i avskildhet.
Man är ensam om att känna ångest och det drabbar ingen som inte vill bli drabbad (gatupredikanter kan då jämföras med äckel som runkar på bussen och sprutar på ytterst ovetande medmänniskor).

Om nu GUD finns och man kommer till något paradis när man slutligen avlider så hoppas jag att jag inte kommer finna en endaste religiös människa där.

Tack och förlåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0