Dag 9175.

Jag har nu nått en punkt där jag insett att det är tid för förändring.

Varför? Jo för att jag är i mitt livs sämsta skick hitintills.

Det är i skrivande stund 9175 dagar sedan jag föddes, för 191 dagar sen så lämnade jag tryggheten och tristessen i Båstad och flyttade till Stockholm.

Sen den dagen råder ett kroppsligt förfall utan dess like, både vad det gäller matvanor och alkoholvanor i allmänhet men träningsvanor i synnerhet. Med andra ord så har jag käkat ute, druckit åt helvete för mycket och jag har inte rört mig mer än 3 promenader om dagen med hunden. Det är långt ifrån fornstora dagar då jag tränade 3-4 ggr i veckan.

 

Resultatlista.

1.     Jag kommer inte längre i storlek 150 i Byxor.

2.     Jag kommer inte längre i en storlek 50 i kavaj.

3.     Jag är globaliserad kring midjan.

4.     Jag Besitter inte längre den kondition jag en gång hade.

5.     Jag fick stryk av Magnus i Newaza (Judo Brottning) Det har varit ytterst sällsynt.

6.     Jag har lika dålig ekonomi nu som jag alltid har haft. (varken sämre eller Bättre)

 

Där av Blåser nu Förändringens vindar.

 

Det som skall ske är följande, utan inbördes kronologisk ordning.

1.     Jag HAR slutat dricka öl (Regeln som Bekräftar undantaget är Round Table möten)

2.     Jag SKA Börja springa. (hämtade mina löpkläder sist jag var hemma)

3.     Jag HAR slutat med socker. (i största möjliga mån, inget skall gå till överdrift. Men jag har slutat med onödigt vardags socker, t.ex. har jag slutat dricka O´Boy.)

4.     Jag SKA dra ner på kolhydrater och ägna kött, sås och grönsaker mer uppmärksamhet. (Lo CarB High Fat Diet)

5.     Jag SKA leta upp en Dojo och Börja med någon form av kampsport igen.

6.     Jag ska ta tag i min personliga ekonomi, Detta kommer innebära att helt låta Företaget Marsipan Af Rickard ligga på is tills jag har kunskap nog att driva det utan att totalt tokhaverera min ekonomi.

 

Så vad händer mer? Jo vi har Porträttskulptering på schemat i skolan denna vecka. Det är Väldigt kul och kanske en av de sakerna som jag borde ta tag i och öva mer på hemma.

(Bilderna är tagna dag 2 av 3.. det hände mycket även sista dagen så fler bilder kommer.)

Så är det någon som har en Kavalett och lite modellerings verktyg som bara ligger och skräpar så tar jag tacksamt emot dessa.

 

Kan hända att det är höst, mörker och kyla som ligger bakom men jag känner en annalkande Höst depression landat med lite existentiell kris och beslutsångest.

 

Hur ska jag styra upp resten av mitt liv? Ska jag satsa på Marsipan Af Rickard? Ska jag vidareutbilda mig och söka någon högre konstutbildning? Och i så fall VILKEN!? Ska jag bli någon form av skulptör? Eller ska jag ta ett vanligt jobb?

 

Jag hoppas sannerligen att allt löser sig. Det har en tendens att alltid göra det. Det har i alla fall alltid löst sig hitintills.

 

Så tills nästa gång, gör inget inte jag skulle gjort.

 

Tack och förlåt.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0