Dag 9137.

Tänk efter en stund.

”Vad håller jag på med? ”

(inte jag utan ni själva)

Under tiden som ni tänker så kan ni få äran att beskåda De övningar som har hållit mig sysselsatt under dagen, Vi började med att rita av ett stilleben bestående av det rensade Kadavret av en lax. Till detta använde jag mig av kol, röd och vit krita.

Sen flöjtade jag iväg och på Josefins begäran ritade jag av henne med Kol.

Sen fortsatte jag med det vi skulle göra, Dvs. ett Stilleben på några Rödbetor som vår käre fröken skall äta till kvällsmat.

Efter middagen (jag åt ”äggakaga me bacon”) skulle vi klippa och klistra, vi gav oss ut i skolbyggnaden med omnejd beväpnade med vita papper och blyerts. Vi letade upp en yta med för oss en spännande struktur, placerade pappret på denna och gnuggade pennan fram och tillbaka som om det inte fanns någon morgondag. Sen skulle vi skapa. Vi hade fria händer att göra vad vi kände för. Svårartat egocentrisk som jag är valde jag att försöka mig på en Nyanserad tolkning av mig själv. Resultat som följer.

Tack och förlåt.

Kommentarer
Postat av: Frida

Rödbetorna är skitsnygga verkligen!!!

Du borde satsa på att bli serietecknare tycker jag, det skulle va coolt:)

Lycka till med allt!

/Frida

2009-09-30 @ 14:52:44
URL: http://fridalundh.blogspot.com
Postat av: Ninja

Jag hade inte en aning att du var kapabel att skapa konstverk... har alltid trott att du bara kunde skapa huvudvärk...

2009-09-30 @ 15:23:12
Postat av: Bippsson

Ler både betorna du o firren tyckte jag om.. :) ler du inser att jag nu mer än nånsin vill att du ritar min tatuering?? ;)

2009-09-30 @ 19:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0