Dag 9262.

Long time no see.

Vad har hänt sen sist? har gjort klart lite saker.. bla skulpturen och en målning. Har även påbörjat ett nytt självporträtt.

 

Har även gjort det mesta klart inför madams inflytt.

 

Csn är en samling människor som har sämre kommunikationsförmåga än dörrvakter en sen lördag kväll i en medelstor stad med ett gäng värnpliktiga på väg in.

 

Posten är aven dom ett infekterat företag fullt med tjuvaktig och inkompetent personal som tydligen läste fel på ett brev adresserat till mig. Tydligen har dom råkat läsa sitt eget namn och således behållit brevet själv.

 

Jag är även lite bekymrad över en eventuell privatisering av vårt kära Systembolag. Jag är rädd att kvaliteten på sortimentet kommer att försämras på de ställen där alkohol kommer säljas.

 

Fast det är klart, vill man dricka gott vin så är det väl lika bra att börja läsa på lite själv och inte vara så bortskämd med att det finns folk som jobbar med att plocka fram bra och prisvärda viner.

 

När jag ändå är i bajskastar tagen kan jag kasta lite på Tele2 också. Deras mobila bredband är magiskt undermåligt.

 

Nej nu ska vi vara glada.

Så här blev Skulpturen med interiör, Bubben ska brännas och målas sen är det färdig för leverans.

 

Vi hade ett diffust projekt som avslutades första veckan på andra terminen.

Temat var "Bagage"

Jag tänkte som så att varför tolka in masa pseudo-psykolog-flumerier.

Jag tolkade helt sonika det hela riktigt bokstavligt och målade en resväska på en bagage lucka, och inte vilken bagagelucka som helst.

Bakluckan jag använde mig av kommer ifrån en Volvo PV544 1966 dvs. en av 3400 tillverkade sista året. PVn är ett gammalt 80tals bygge, det är således ett 240 dörrhandtag infällt i bagageluckan.

Efter lite tvätt och slipning var det dax att börja måla.

Så med det ur världen så väntar bagageluckan på ett nytt hem.

Nu påböjades ett nytt självporträtt.

Jag återkommer med bilder när det är klart men jag kan avslöja att det är något stort.

I lördags drack jag och Bipp O'Boy drinkar, vi blandade med Pisang Ambon cointreau och Kahlua.

Jag vet inte om det är all O'Boy jag har druckit men jag har börjat få lite ångest över vad jag ska göra i sommar och till hösten.. Den som har en lever får se.

Och en sak är då sannerligen helt glasklar. Jag har aldrig under mina 9262 dagar varit i så dålig form som jag är nu.. jag måste först och främst börja träna.. sen i ett långsiktigt perspektiv så borde jag kanske lägga om mina dryckesvanor också.

 

 

Tänk på att vill man jobba så finns det jobb.

Tack och förlåt!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Mr. Highflower

Shit du besitter en hel del talanger ju, multitalangfull eller vad man ska kalla dig. Otroligt fina verk och din summering av CSN är ju klockren :)

2010-02-04 @ 23:46:01
Postat av: Ulrika

Alltså du är bara helt underbar ju!

Artista!!!

Ha det så fint och fortsatt lycka till.

/U

2010-02-04 @ 23:46:06
URL: http://elviapelvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0